Új szerződéssel visszaállítható a kártyás mobil-előfizetések egyenlege


A Telenor augusztus 31-ig, a Vodafone és a Magyar Telekom pedig szeptember 30-ig biztosít lehetőséget arra, hogy a június 30-i határidőre nem azonosított mobiltelefonos feltöltőkártyák előfizetői utólagos azonosítással, új szerződéssel a telefonszámaikat és az azokhoz tartozó egyenleget visszakapják.



A Telenor közleménye szerint honlapjukon és az üzleteikben lehet igényelni jövő csütörtökig az egyenleg visszaállítását a feltöltőkártyákhoz, ezt követően az üzletekben 2018. február 28-ig még díjmentesen visszaállítható a korábbi hívószám, de a hozzá tartozó egyenleg már nem. Az egyenleget csak a hívószámmal állítják vissza, hívószám nélkül a megmaradt összeg visszafizetésére nincs lehetőség. A közlemény szerint a Telenor ügyfelei több mint egymillió SIM-kártyát azonosítottak a törvényben előírt határidőig, ezt követően kevesen jelentkeztek a szolgáltatás újraindításáért. 

Az MTI kérdésére a Vodafone csütörtökön jelezte, hogy ügyfeleik szeptember 30-ig telefonszámuk és egyenlegük megtartásával díjmentesen köthetnek új szerződést, ha a július 1-jén lekapcsolt feltöltőkártyájukat újra használni szeretnék. Az új szerződést az ingyenes ügyfélszolgálati vonalon és az ügyfélszolgálatokon lehet kezdeményezni. Hozzátették, hogy az egyenlegre feltöltött összeget a hívószám visszaállítása nélkül is visszafizetik azoknak, akik ezt szeptember 30-ig kérik.

A Magyar Telekom tájékoztatása szerint a lekapcsolt SIM-kártyák adategyeztetésére és újraaktiválására szeptember 30-ig biztosítanak lehetőséget. Ezt követően a kártyákat végleg letiltják, de a hozzájuk tartozó egyenlegen maradt összeget az ügyfelek még egy évig díjmentesen visszaigényelhetik. 

Az elektronikus hírközlésről szóló törvény januári változásai miatt a mobilszolgáltatóknak június 30-ig azonosítaniuk kellett a 2017. január 1. előtt szerződött feltöltőkártyás előfizetőjüket. Az ezt követően kötött szerződéseknél szintén kötelesek az új előfizetők megfelelő adatait előzetesen ellenőrizni és rögzíteni. A módosított jogszabály rendelkezett arról is, hogy az előre fizetett szolgáltatások előfizetését nem lehet tovább értékesíteni, másnak átadni - közeli hozzátartozó kivételével - pedig csak akkor lehet, ha a beazonosításhoz szükséges adatokkal együtt a szolgáltatót előzetesen tájékoztatták. Ennek elmaradása esetén a szolgáltató 15 napos határidővel felmondhatja a szerződést. Egy egyéni előfizetőnek legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek legfeljebb ötven előre fizetett feltöltőkártyás előfizetése lehet. Az adategyeztetést évente meg kell ismételni.

MTI


2017-08-28 15:05