Legalább 40 ezer magyar autó is érintett a Takata légzsákbotrányban


Miután kirobbant szerdán az eddigi legnagyobb autóipari visszahívási botrány, természetesen kíváncsiak voltunk az itthoni autópark mennyire fertőzött.



Baleset esetén, a légzsákot egy szerkezet robbanással hozza működésbe. Azonban a robbanás olyan erejű lehet a japán Takata cég által gyártott gyújtópatronoknál, hogy a légzsák háza apró darabokra szakadva súlyos sérülést okozhat az autóban ülők testén. 

Eddig, bizonyíthatóan, hat haláleset történt és legalább 100 sérülés a Takata légzsákjai miatt. A japán cég kedden elismerte felelősségét és nem kevesebb mint 34 millió járműben kénytelen cserét eszközölni, csak az Egyesült Amerikai Államokban. Ezt követően kérdeztük meg szerdán, a leginkább érintett gyártókat, nálunk milyen intézkedéseket kellett végrehajtani egy évre visszamenőleg, az egyébként régóta ismert, problémás Takata légzsákok miatt. 

A Toyota az első utasoldali légzsákcsere kampányaiban eddig 10 834 autóval volt érintett, ezen ügyfeleket mind kiértesítették, de ebből újra kell értesíteni, azokat, ahol csak ellenőrzés történt az első javításnál - írta a japán márka képviselete kérdésünkre. A mostani akció kapcsán pedig az utasoldali légzsák lehetséges hibája miatt 18 328 darab autónak kell visszamennie, a vezetőoldali légzsákok miatt, pedig további 1330 darabnak. A Toyota arról nem írt, hogy van-e közös halmaz, vagyis olyan autó, amelyikben mindkét légzsákot cserélik.

Teljes cikk


2015-05-22 20:29