Már több mint két éve működik a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) saját fejlesztésű online nyomtatványkitöltője, az ONYA (Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás), amivel mindenféle keretprogram nélkül egyszerűen, interneten keresztül, akár okoseszközről is, pár lépésben számos bejelentés és bevallás elintézhető. Az online beküldött bejelentések garantáltan hiba nélkül kerülnek a NAV-hoz.
Akinek még nincs KAÜ azonosítója (ügyfélkapu, e-személyi igazolvány, telefonos azonosító), és nem is szeretne a digitalizáció útjára lépni, az idén is kérheti a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) szja-bevallási tervezetének postázását. Ehhez nem kell mást tennie, mint az adóazonosító jelét és a születési dátumát tartalmazó kérelmet SMS-ben vagy egyéb módon eljuttatni a NAV-hoz március 16-áig.
Visszavonásig fenntartják a magyarországi mobilszolgáltatók az adatforgalmi kedvezményeket a távoktatás támogatásához, egyes meghatározott oldalak látogatása nem csökkenti az előfizetők adatkeretét – közölték a szolgáltatók az MTI érdeklődésére pénteken.
A pandémiás időszakban különös fontossággal bír, hogy az ügyfelek az elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat használják. Ennek érdekében 2021. január 1-től Kormányzati Ügyfélvonal (1818) segíti az elektronikus ügyintézési portál használatát. Az önkormányzati adó és egyéb hivatali ügyekben természetesen továbbra is az önkormányzat az illetékes, és a saját ügyfélszolgálati csatornáján keresztül biztosít támogatást.
Az új Elvira a társaság egységes jegyértékesítési rendszerében működik, összekötve a mobilalkalmazással, így akár egy regisztrációval, de önállóan is használhatják az utazók mindkettőt.
Jövőre ismét bővül az online intézhető ügyek köre a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV), 2021 elejétől már a háztartási munkával kapcsolatos bejelentések is teljesíthetők online formában, vagy a turizmusfejlesztési hozzájárulás bevallása.
2021. január 1-jétől már nem tudunk úgy vásárolni az európai webshopokból, hogy csak a bankkártyánkon levő adatainkat pötyögjük be. Az erős ügyfél-azonosítás során kötelezővé válik a kétfaktoros ellenőrzés. Mi ez? És mire figyeljünk?
A NAV levélben tájékoztatja az áfaalanyokat az online számlaadat-szolgáltatás július 1-jétől hatályba lépő változásairól. A tájékoztatás célja, hogy a hivatal segítse ügyfeleit az új szabályokhoz való alkalmazkodásban és a zökkenőmentes felkészülésben.
A járvány miatt nem muszáj bemenni a hivatalba még akkor sem, ha 60 napja nem változtattad meg a lejárt jelszavadat az Ügyfélkapun! Az adóbevallás leadási határideje miatt most sokan szembesülnek a problémával, de nem kell kétségbe esni: mutatjuk lépésenként, hogy mit kell tenned!
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) egyszerűsítette az egyedi azonosítószámok igénylését, amire az egyedi adóügyek telefonos intézéséhez van szükség az Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerben (ÜCC). Az ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással (ONYA) igényelhető a TEL nyomtatványon.