Három hónap alatt négyezren fordultak tanácsért az uniós forrásból létrejött
JOGPONT-hálózat 141 irodájában. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében,
európai uniós forrásokból megvalósuló JOGPONT-hálózat célja, hogy segítse a
munkaerő-piacra való belépést, a vállalkozóvá válást, valamint a nagyobb
foglalkoztatási biztonságot. Az országszerte 141 helyen elérhető szolgáltatás
rendkívül népszerű, a február 1-jei indulás óta közel négyezer ügyfél vette
igénybe - mondta Pataky Péter, a konzorciumi tag Magyar Szakszervezetek Országos
Szövetségének (MSZOSZ) elnöke.
Tízből hat kérdés munkajoggal kapcsolatos
Az eddigi tapasztalatokról elmondta: a kérdések 60-65 százaléka munkajogi, 20
százaléka cégjogi, a fennmaradó 15-20 százaléka pedig társadalombiztosítási,
elsősorban nyugdíjjal kapcsolatos kérdés. "Számítottunk rá, hogy lesz igény a
szolgáltatásra, de az érdeklődés mértéke minket is meglep".
Pataky Péter elmondta, hogy a tanácsadás kizárólag személyes ügyintézés
formájában történik, telefonos és elektronikus tanácsadás egyelőre nincs.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a szolgáltatás ilyen irányú kiterjesztése egy
lehetséges fejlesztési irány lehet a jövőben.
A Jogpont hálózat irodái régiónként
Forrás: jogpont.hu
Jogpont - ingyenes jogi tanácsadás munkavállalóknak
A
JOGPONT Hálózat térítésmentes jogi segítséget nyújt munkavállalóknak,
munkáltatóknak, valamint vállalkozóknak a munkaerőpiacra való belépésben, a
munka-, Tb.-jogi, valamint a vállalkozóvá válással kapcsolatos tanácsadással.
Eredményeként csökkenhet a bírósági ügyek száma, rövidebbé válhat az ilyen
ügyekre fordított idő, kevesebb költség merül fel az ügyfelek
számára.
2009-05-20 23:12