A teljes járműállomány 53,24 százaléka, 2 millió 691 ezer személyautó van magánszemélyek tulajdonában. Közülük 1,433 millió gépkocsi január 1-jei évfordulós, esetükben kerülhet sor most biztosítóváltásra. A magánszemélyek tulajdonában álló autók többsége – 38,7 százaléka – B10-es kategóriájú (vagyis a legelőnyösebb tarifába tartozó), míg az alap – A0-s – kategóriájú a személygépjárművek 11,64 százaléka.
Az idei kampányban a tavalyihoz hasonlóan a díjakat a biztosítók a szektor felügyeleti szerve, a Magyar Nemzeti Bank honlapján, a MABISZ, illetve a saját honlapjaikon kötelesek megjeleníteni. A tavalyelőtti jogszabály-módosítás alapján a biztosítók már nem kötelesek díjat hirdetni, így annak a társaságnak, amelyik nem hirdet új díjat, automatikusan az utoljára meghirdetett tarifája lesz érvényben 2015. január 1-jétől is.
Múlt év első napjától szabaddá vált a kötelező gépjámű-felelősségbiztosítási piac díjhirdetési rendszere. A biztosítók év közben is, bármikor módosíthatják díjaikat, korábban erre évente egyszer volt lehetőség. Természetesen a már megkötött szerződések díja a következő biztosítási évfordulóig változatlan marad.
Az európai statisztikák szerint Magyarországon a kgfb-átlagdíj a legalacsonyabb Európában – állítja a MABISZ közleménye. A magyar piaci átlagdíj 64 euró, miközben Olaszországban 436, Belgiumban 306, Németországban 228, Görögországban 267, Romániában 115, Lengyelországban pedig 103 euró az éves kötelező biztosítás átlaga.
A magyarországi átlagdíj az idei év első felében 19 887 forint volt, amely kevesebb, mint 1660 forintot tesz ki havonta. Ennek az olasz tarifa csaknem a hétszerese, a belga csaknem az ötszöröse, míg a németek 3,5-szer ennyit fizetnek a kötelező biztosításért.
forrás: MTI/logisztikama.hu