Óvatosan a kuponos oldalakkal


19-ből 18 kuponos oldal nem a jogszabályoknak megfelelően működik – ez derül ki a Fogyasztóvédelmi Hatóság 2014-es vizsgálatából. Azt még nem tudható, hogy melyik internetes oldalakról van szó.

 



A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2014. március 12. – 2014. szeptember 12. között kuponos oldalakat vizsgált. A vizsgálatokról decemberben adtak ki közleményt. A vizsgálat ideje alatt összesen 19 kuponos oldalt ellenőriztek a felügyelőségek, melyek közül 18 honlap (95%) nem tett eleget a jogszabályi kötelezettségeinek.

A kuponosok csak közvetítenek

Az akciós termékeket és szolgáltatásokat a kuponos oldalak csupán közvetítik, és nem értékesítik. A fogyasztók így kizárólag azon információk birtokában döntenek a vásárlásaikról, melyeket a kuponos oldal a termékről vagy szolgáltatásról közzétesz – értesült a tudatosvasarlo.hu.

Leggyakoribb hibák

Az NFH vizsgálata alapján ezek voltak a leggyakoribb problémák a kuponos oldalakkal:

- 9 vizsgált weboldal nem tüntetett fel információkat a panaszkezelés módjával kapcsolatosan;

- 14 honlap esetén nem találtak a vizsgálatokat lefolytató felügyelők arra vonatkozó információkat, hogy a fogyasztók hogyan rendezhetik vitás kérdéseiket, ha problémájuk adódna;

- 15 honlap nem tájékoztatatta a fogyasztókat arról, hogy fogyasztóvédelmi probléma esetén békéltető testülethez fordulhatnak, és nem írta ki az  illetékes békéltető testület nevét, székhelyét, postai címét;

- 11 esetben (a vizsgált honlapok 58%-a) nem tájékoztatta megfelelően a kuponos oldal a fogyasztókat az őket megillet kellékszavatossági, termékszavatossági jogról;

- 3 honlap nem tájékoztatta a fogyasztókat az értékesítés utáni ügyfélszolgálatról és egyéb szolgáltatásokról.

Az elállás/felmondás joga

A kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás/felmondás joga, feltéve, hogy a kupont még nem váltotta be. Az elállási/felmondási jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani. A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlap esetében a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a fogyasztó figyelmét arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat.

 

 

 


2014-12-18 23:38