TEP: a zsiráf, amely okostelefonon segít rendszeresen sportolni


A rendszeres sportolás nagyobb eséllyel bukik motivációs, mint fizikális tényezőkön, ezért fontos, hogy lehetőleg társat, társakat találjunk a testmozgáshoz. Ezt próbálja megoldani az okostelefonunk segítségével öt magyar fiatal, nem kis sikerrel: a szegedi csapat által fejlesztett ingyenes alkalmazás óriási elismeréseket kapott.



Ha nincs ismerős a zsírégetéshez, kiváló partner lehet a magyar TEP tamagocsi-zsiráfja, ami egyszerűen nem boldog, ha nem vonszoljuk le magunkat és zsírpárnáinkat a parkba mozogni. A TEP tehát olyan mobilos tracker-alkalmazás, amellyel nem a négy fal között nyomkodva játszhatunk, hanem a szabadban sportolva.

A játékos alkalmazás a testmozgás időtartamára, sebességére és az elégetett kalóriára vonatkozó adatok mutatásán túl pontokat ad, a pontokból pedig jobb életet biztosíthatunk bitzsiráfunknak: élelemre, kiegészítőkre válthatjuk és szebb környezet is teremthetünk számára. Jobbá tehetjük virtuális életét, miközben saját életünkkel is felelősségteljesen bánunk. Tiszta win-win szituáció.

A della és Nadella

Az öt szegedi fiatalból álló csapat a TEP appal olyan jó munkát tett az asztalra, hogy alkalmazásukat Seattle-ben, a Microsoft Image Cup nevű innovációs tehetségkutatóján az AppCampus 20 ezer eurós különdíjával, valamint a fejlesztés kategórián belül második hellyel és az érte járó 10 ezer dollárral, azaz összesen mintegy 9 millió forinttal ismerték el. A döntő zsűrijében ráadásul olyan IT-sztárok is voltak, mint Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója, Erik Martin a Reddit vezére és Hadi Partovi, a Code.org egyik alapítója.

A szegedi csapat tagjai – Babarczi Katica, Boros Ákos, Budincsevity Norbert, Jandzsó Zsolt és Szabó Gábor – a hvg.hu-nak elmondták: profin szervezett versenyen vettek részt, és nagyon örülnek a szaktekintélyektől és a felhasználóktól kapott visszajelzéseknek. Nagyon tetszett az alkalmazás dizájnja Bill Buxtonnak, a Microsoft vezető kutatójának, de beszélgettek Erik Martinnal és Rahul Sooddal is, a Microsoft Ventures igazgatójával, akik ugyancsak komolyan érdeklődtek a fejlesztés iránt.

Sok munkával, 15 perc alatt nyertek

A világdöntőn 34 csapat indult három kategóriában: fejlesztéseket, játékokat, valamint a városi életet kényelmesebbé tevő megoldásokat versenyeztettek. A bírákat 15 perc alatt kellett meggyőzni bemutató és személyes beszélgetés segítségével. Versenyen kívül, a csapatok felhasználóknak is megmutathatták fejlesztéseiket, így jutva hasznos visszajelzésekhez. „Végigdolgoztuk az egészet, de élveztük a hajtást, és azt, hogy még kint is rengeteget bele kellett tenni a dologba a sikerért. Egymást is próbáltuk felkészíteni, annak érdekében, hogy mindenki szóhoz jusson, ugyanakkor mindig az válaszoljon, akinek a szakterületét érinti az adott kérdés” – mesélte Babarczy Katica, aki az egyik grafikusként a dizájnért felel.

Az Image Cup tízéves története során eddig 190 ország 1,65 millió fiatal fejlesztője több ezer ötlettel indult a világversenyen. Idén első alkalommal voltak magyarok is a nagydöntőben, ami a hazai startup szcéna fejlődését is mutatja. A sikerhez persze felkészítés is kellett. „Rengeteg segítséget kaptunk eddig is a hazai Microsofttól: készülékeket adtak, és visszajelzések is jöttek arról, hogyan prezentáljunk Seattle-ben” – mondta Boros Ákos, a TEP vezetője.
 
Teljes cikk a HVG.hu-n

2014-08-11 12:43